Friday, December 26, 2014

semalam









kemarin aku pergi Selayang tido rumah si Mimi. sebenarnya dah lama plan nak pergi JJCM dgn Mimi and Mira cuma tak sure date bila. memandangkan bulan neh aku tersangat lah busy sampai satu hape pon aku tak boleh nak ingat, aku terlupa yg sebenarnya ktorang janji nak jumpa minggu neh.

dah la aku lupa, lepas tu boleh pulak aku ada plan lain dgn family. si Mimi tu pulak dah pi amek cuti. memang maki free la aku dapat. kihkihkih. kalau ikutkan hati dan mengenangkan keadaan aku sekarang neh, aku memang susah nak keluar berfoya-foya sangat. tapi aku cuma wanita biasa yg sangat rapuh hatinya. gila tak rapuh......aku mana sampai hati kalau dengar orang dah amek cuti semata-mata nak jumpa aku. terharu dalam geli sebenarnya. hiksss.

sebenarnya kannn...aku suka orang yg tunjuk effort nak jumpa kita. aku paham keadaan memasing, kalau aku busy, dorang pon busy dengan urusan dorang tapi dorang still cari masa sebab nak buang masa dengan aku. so aku kena berlaku adil. nasib la semalam memang cuti sebab krismes kalau tak 'masak' la aku taktaw nak curi masa cemana lagi.

petang rabu tu kelam kabut la aku pergi rumah Mimi. pompuan tu bukan boleh jumpa sehari. mesti kena tido satu malam rumah dia. tu pon dok bising kata jumpa kejap. pi tido pon bukan dok buat apa, sesaje rindu nak gomol aku lettew. heh. rabu malam tido rumah Mimi, so Kamis (semalam) ktorang pergi makan nasi daun pisang kat Bangsar tu. dah lamaaaaa teringin nak try.






SRI NIRWANA MAJU, BANGSAR 




 


aku cadangkan siapa yg nak datang makan sini better korang datang awal. masalah utama parking tak banyak. ataupun memang banyak orang datang tempat neh tu aku tak pasti. ktorang pon jenuh melilau cari parking. 
satu lagi kalau datang awal, dapat la terus duduk. ktorang sampai dalam kul 10.50 kalau tak silap. dekat2 kul 11pagi la. masuk je kul 11.30pagi tu meja dah full. kalau korang datang nak lunch tapi sampai dalam kul 12tghari camtu, mesti kena beratur tunggu meja. paham eh?? 

sooo better takyah breakfast terus brunch kat situ. (eleh engko brunch pon makan tak habis. si Mira rilek siap breakfast pastu habis je) hmmmmmm suka Mira sebab dia KUAT. 




 









sampai je terus amek meja. nanti ada pekerja dorang datang tanya nak makan apa blablabla korang order la ikut suka tekak korang pastu dia setelkan semuanya. dont worry, duduk je diam2. 








  



ktorang order lauk ayam masala dengan sotong. pastu kuah campur (ada 3 jenis) 
yg lain2 tu pakej sekali dengan nasik. best. semua sedap. tapi lagi sedap kalau ada king prawn. tetibe ter-rindu nasi kandar line clear. rindu Penang. 


secara keseluruhannya aku bagi 4/5 bintang sebab semua puji sedap. kedai pon okay laaaa takde kotor2 ke apa. 1 lagi bintang hilang sebab parking tak berapa best. k bye. 












 



ini Mira travel partner aku. jangan nak buat2 lupa. dah penuh aku tepek muka dia dalam blog neh. 






 


tudung hijau yg macam tak berapa nak betul tu Mimi okay. Tudung hitam adalah adik si Mira. Mira bawak adik join sebab adik pon taksub kpop so boleh duduk semeja borak pasal jantan sepet. dasarnya lahai perangai. 



ohh btw sebelah je kedai nasik daun pisang tadi tu adalah TLJ. tipu la sangat aku boleh lintas centuh je kan. so lepas pekena nasik, harus la ada sesi meng-kopi-kan diri. 





 



seketui cake share 4 orang bukan pasai kedekut tapi pasai dah kenyang tahap kritikal tapi tak sampai hati tak beli cake neh sebab memang feveret sedap sangattttttt tapi tak reti pulak nak eja cemana. lagi sekali aku amek gambar nama cake neh :)))) 





 






 



lebih dari 2jam jugak la sembang kopi kau tu sampai lenguh pipi aku nak gelak. memang terapi minda betul dalam keadaan tengah stress sebab busy melampau, ada jugak manusia pesyen pakai redah asal boleh je neh. kurang sikit stress aku. lepas neh aku bakal busy dengan segala macam urusan. bagi aku setel satu per satu hal dulu then kita set date untuk dating lagi okay. 



jaga diri you olls, sayang sangat walaupun perangai ntah pape je memasing. tak sabar nak merealisasikan plan kita yg seterusnya. semoga dipermudahkan. aminnnnn. 




p/s : musim hujan. kerja banyak tapi aku buat keputusan untuk sambung tido. semua orang jaga diri. bye. 




No comments: