Friday, December 26, 2014

JJCM versi kepam berbulan









haiii...

punya lah berbulan simpan entry neh. makanan makanan yg aku makan tu semua pon dah taktaw pegi mana.
aku kan kalau hari cuti je mesti pikir nak makan apa nak makan apa nak makan apa. yela hari bekerja aku kena masak berlambak-lambak. bila hari cuti lately aku jadi malas gila nak masak. penat. plus aku suka makan plus aku ada ramai kawan yg suka makan plus ktorang memang kuat makan. hahaha.


so setiap kali cuti jadual mesti dah tersusun, minggu neh nak pegi mana? nak makan mana? kalau bukan dengan kawan pon, dengan family camtu jugak. soo kat bawah neh antara tempat tempat yg ktorang dah buat JJCM dan mungkin jugak boleh bagi idea kat korang yg taktaw nak lepak makan mana setiap kali hujung minggu.




cekidaut ~




Go Gung Restaurant, Empire Subang




 




terus terang cakap masa kat Korea haritu aku tak merasa nak makan beef kat situ. nak main grill grill neh lagi la tak. nak makan apa semua kena pikir 44 kali. kalau benda berunsurkan daging memang avoid terus. so aku taktaw nak kata pure Korean punya beef tu cemana. tapi yg ini best. serius sedap. 

daging tu perapan dia best. tak sama macam kat Seoul Garden. soooo sesiapa yg suka meng-grill dan acah acah Kpop tegar tu neh aku rekemen try kat sini nanti. 




 


si BapBap (ika) aku tu bukan penah pegang senduk pon kat rumah. kat situ kemain lagi dia dok grill. 





 




 


sedapppppp. 

daging tu boleh makan camtu je sebab rasa perapan tu dah best dah. 
ohh masa neh aku pergi dengan Mimi and Amal. lepas neh kalau dating dengan Amal rasa macam nak datang makan kat sini lagi :D 




 


tak rugi cuba sebab puas hati. set untuk 4 orang tu dah tersangat cukup even nampak cam cenonet je mula-mula. last last semua tersandar macam paus. yelaaa Korean Food kan nasik dorang seciput je. tapi kau tengok laa segala bagai sayur kimchi apa semua tu. benda benda tu semua sangat mengenyangkan. so jangan tamak k *cakap dgn diri sendiri* 

harga untuk set 4 orang neh agak mahal sikit tapi puas hati sebab rasa sedap. kalau datang 4 orang tu share share laaaa. kalau benda sedap pastu nak masuk perut sendiri pulak, kita takleh berkira sangat okay. okay?? okay?? okay pandai. 







Tous Les Jours (TLJ) 






 



ini pon antara fav place ktorang lepak setiap kali jumpa. untuk sesi beborak lepas lunch. bak kata Mira 'coffee-ing' gituwww. 
aku tengok TLJ pon banyak jugak kat KL neh sama banyak macam kat Korea. ehhhh Korea lagi, taw la taksub Kpop. kahkahkah. ohhh fyi *utk sesiapa yg taktaw laaa* 
TLJ neh pon sebenarnya made in Korean jugak. ahhh malas cite pepanjang kang kata bias pulak. hikksss


cuma nak cerita aku suka lepak sini. santai petang borak panjang. coffee pon sedap, cake pon sedap. semua pon sedap. haaaa bias lagi. 




  



harga standard cafe lah. tak mahal tak murah. cam biasa. 







Wondermilk Publika 









  



yg ini lagi la cerita lama. berbulan yg lepas masa Syida datang KL. tak penah lepak sini. selalu nampak orang update pasal Wondermilk. so harusss la try. kena tunggu ada geng baru boleh try. dah alang alang Syida datang tu, terus la ajak Gebu pergi lepak sini. 

kat sini glemer cupcake dorang dgn kopi rusa ke apa ntah yg dalam botol tu pastu dengan susu. susu memang aku tak layan la sebab tak minum. aku order cafe latte kalau tak silap. tapi coffee art dia tu cam ermmmm tu art ke tu?? buruk gila. haha tapi masuk mulut telan jugak sama je. hikhikkk. 





  


ada banyak lagi menu menu lain. ala western camtu. aku lupa dah nama nama makanan neh semua. beger tu aku punya. kalau tak silap Zombie Beger. lepas makan terus jalan macam zombie. kenyang tahap kritikal. tapi okayy laaa sedap jugak. next time kalau datang sini aku kena try menu lain pulak. 








 




 



harga cam biasa standard makan kat tempat camneh. cuma cupcake tu cam mahal sikit. nampak cenonet tapi rm4 (kalau tak silap) tapi sebab sedap soo tak kesah la sangat. makan share share kan. 






 



macam biasa sebelum makan wajib amek gambar sampai penat. gambar kat atas tu Syida dengan Gebu. masa neh Umi tak join ktorang sooo gambar Umi takde. hehehehehe. 






Waroeng Penyet, The Curve




  



ini tempat fav Gebu utk lunch tiap kali aku keluar dengan dia. penat dia kempen aku datang makan sini. before neh aku penah makan sekali je ayam penyet tu pon ntah bape tahun yg lepas ntah sebab tak berapa nak gemar sikit makanan camneh. 

pastu sebab tak suka makan kat kedai tu, so aku belajar la buat sendiri. penah buat sekali je ayam penyet kat rumah, then aku malas dah sebab boleh tahan leceh jugak. nampak je cam bodo bodo gitu menu dia. 
disebabkan Gebu kata "kedai neh lainnnnn tak sama macam kedai yg kau makan dulu, sini sedap" padahal macam la dia taw sama ke tak sebabyg dulu tu aku makan dgn orang lain, tapi takpe la layannnkan je dia... dan dia suka sangat makan kat kedai neh. 








 



lepas dah makan, okay fine aku paham perasaan Gebu. terus aku pulak ketagih over gila perangai dok tanya Gebu bila lagi kita nak makan ayam penyet???? hahahahaha. sedap. yg jadi sedap tu sebab cili dia. biasanya kita makan ayam penyet mesti didatangkan sekali dengan cili. tapi satu je la kan. kat kedai neh ada 4 pilihan dan kau boleh amek sendiri.

aku kan 'hantu' makanan pedas, so memang la aku suka. muka aku je la pegi tambah cili. hikhikkkk. sedap. kalau pergi The Curve, jangan lupa try. cari la sendiri kedai  tu sampai jumpa sebab aku tak reti nak bagitaw kat area mana. hahahahha ;))









Dip n Dip 




 




bagi peminat tegar coklat, wajib lah pergi Dip n Dip neh. tapi jangan buat perangai order sepinggan sorang pulak. tu yg sepinggan besar tu ktorang share 4 orang. itu pon berapa kali amek nafass baru boleh habiskan. 

sedappppp tapi sebab semuanya berunsurkan coklat, soo takleh nak makan lelaju la kan. 





 


yg ini aku suka. 

Dip n Dip Krispies (kalau tak silap) 







  


aku baru dua kali datang makan sini. takleh makan selalu kang baru umur 30 dah potong kaki dah aku neh. 
untuk yg belum penah try tuuuu, aku suggestkan kalau try nanti jangan order bebanyak dan kena ajak kawan yg hantu cekelat. baru best. 







p/s : dikesempatan ini mari laaa sesama kita doakan saudara saudara kita yg tengah dilanda banjir tu. semoga mereka sentiasa dilindungi Allah dan semoga banjir yg melanda ni cecepat surut. aminnnn. 






No comments: