Friday, September 16, 2016

mengandung dan mengidam



wanita mengandung ni selalu dikaitkan dengan mengidam. kalau sebut "sedapnya benda tu".. "teringinnya benda ni".. mesti orang akan kata mengidam lettew.
aku takda pengalaman nak share sebab ni la kali pertama aku rasa cemana mengandung tu.
aku ni mengandung ke tak ke memang banyak benda aku teringin nak makan. tetiap minggu atau hari cuti ada je benda makan yg best best aku nak cari.

tapi sejak mengandung ni bila mak bapak ke laki aku ke dengar aku kata "sedapnya kalau dapat makan tuu" haa nanti kalut la dorang pi cari. padahal aku okay okay je. ada aku makan. kalau takda pon, takda la aku nak nangis guling guling pulak.

pada aku laa takda istilah mengidam (wajib ditunaikan) pon sebenarnya. mengidam ni mainan perasaan kita je. kalau rasa benda kita teringin tu sampai menyusahkan orang, maka diam diam aaje lah. lain la kalau dapat laki anak tan sri ke apa yg mana kalau kau kata kau mengidam mempelam kat negara jepun pon dia boleh pi cari. hikss ada ke sampai camtu?? scary.

aku pernah dengar orang tu dia mengidam nak makan buah. bila laki dia beli buah yg sama macam dia nak tu kat pasar, dia merengek taknak. dia nak buah yg sama tapi yg masih atas pokok (yg belum dipetik) hehehehe. meraba la laki dia mencari siapa yg ada pokok buah tersebut. aku taknak kata apa apa pasal bini dia sebab aku taktau akan datang mungkin perangai mengidam aku akan jadi lagi teruk daripada dia ni. tapi aku puji laki dia. berusaha jugak untuk cari. yela selagi termampu apa salahnya yer tak. bini awak tu bawak bakal anak awak ke hulu ke hilir. 9 bulan je nak layan perangai dia.
mungkin akan datang belum tentu lagi ada rezeki nak merasa macam ni kan.

apa pon aku berharap sangat anak aku nanti jenis yg tak banyak ragam sebab dari dalam perut lagi aku tak manjakan dia sangat. dari awal dah kena lanyak buat macam2 kerja. semoga sayang menjadi anak yg rajin jugak (sama macam mak..ehhhhh..)




p/s : jantina baby akan dirahsiakan sampai aku bersalin. teeeetttttttt.. 



No comments: