Thursday, March 26, 2015

15 Mac 2015









haiii.. sambung lagi satu entry alang-alang dok ngadap laptop pukul 2.30pagi neh. sekarang neh selalu ada masalah tido laa. tido tak menentu ntah kenapa. masalah dalaman mungkin. hiks.
AWAS eh gambar banyak!! aku cuba kurangkan membebel benda yg takde motip, selebihnya layan gambar je lah. okay start.

sebelum majlis pertunangan neh ktorang ada la buat perbincangan sikit nak buat majlis bulan berapa dan sebagainya. rasanya hujung tahun lepas kot ktorang pilih bulan 3. ntah kenapa aku pon taktaw. saje je la tu suka suka nak pilih bulan 3, bukan ada motip pon. so aku neh macam biasa laaa. orang pompuan kan..bila dah pilih date tu berdesup la survey itu ini, baca itu ini apa yg patut, apa yg kena ada, apa yg kena buat. maklum la ni festime aku nak bertunang. aku tak penah ada pengalaman bertunang sebelum neh ;)

setelah dibincangkan dan dipumpangpumpangkan, kedua belah pihak dah setuju nak bagi 3 dulang hantaran (lelaki bagi) dan balas 5 dulang hantaran (perempuan bagi) aku malas banyak banyak nak buat apa je pon. nak banyak tunggu kawen nanti. macam biasa masa tunang neh takde mintak handbag seketul, kasut sepasang semua tu takde lagi. banyak bagi benda makan je. cukup syarat utk penuhkan dulang. pada awalnya gitu la yg dirancang.

 sekali....sehari sebelum majlis si dia tu bagitaw aku yg dorang tambah lagi 2 dulang hantaran. saja suka suka nak tambah takde motip pon. dorang kata takpe je dorang bagi 5, aku takyah tambah dah bagi je apa yg ada. so 5 balas 5. bila aku bagitaw mak aku, beria dia kata MANA BOLEH!! kita pon kena tambah laaaaa. perempuan kena balas lebih 2. mana boleh sama. ishh aku tekanan je nak layan benda last minit neh. aku neh busy neh last day ke hulu ke hilir setelkan benda lain tapi disebabkan aku taknak mak aku pikir benda yg remeh remeh neh so aku layankan jugak lah. pegi la jugak penuhkan lagi 2 dulang tu. kesudahnya 5 dulang balas 7 dulang. layan je lah.


bab hiasan dan gubahan yg tak seberapa tu semua aku buat sendiri. dan bakul utk barang hantaran pihak aku tu Makcik Siti sponser. dia dah berkurun sebok nak sponser bakul. alhamdulillah rezeki kan. amek je.



 

lupa la nak amek gambar bakul banyak2. nampak kan yg kat belakang tu? bakul guna paper. cantikkk. oh yaa gubahan sireh junjung neh  CikTi jugak yg tolong. 



 

TADAaaa ~ sejam je buat. sumbat sana sumbat sini dah siap. kalau ikut hati aku benda neh la aku paling malas bagi sebab takde motip langsung. tapi macam biasa laaaa ayat mak aku "satgi orang kata hang taktaw adat pulakkkkk" k fine mak. aku dah cakap siap2 time kawen aku takmau buat dah yg neh. semua tu plastik je. lani sireh junjung bukan ori pon. daun pon plastik. aku buat seminggu awal, segar jeee tahun depan pon segar jugak neh. 



 


ini namanya 'gula-gula cintaku seratus percent' 
yg ini aku buat sorang. dalam 40 minit kot siap semua. 




 



 



 




 

okay dah siap. aku beli gula-gula dalam paket tu ada la dalam 4 jenis, pastu coklat satu balang utk keliling love tu. pastuh lekat je semua ikut suka hati aku. lekat guna hot glue gun okayyyy bukan pakai gam colgate tu. 





yg lain semuanya aku lupa nak amek gambar. yela mana nak ingat. kalau ingat pon macam tak sempat sebab busy sangat. aku bagi sireh junjung, gula-gula tadi tu, cupcakes (tempah), buah-buahan, tuala, buku and cake. buku tu idea Syida. hahahaha aku selalu tanya dorang apa benda lagi ek nak bagi neh. so macam2 idea yg bernas dan kurang cerdik dorang keluarkan. tapi aku pilih buku. buku panduan yg berkaitan dgn orang nak kawen la eh. jangan kau bagi buku komik ntah mana2 datang. 






PELAMIN 



 


okayy ini pon dah jadi salah satu benda yg selalu ada. bukan nak terikut-ikut ke apa cuma bila mengenangkan family aku jenis ramai dah semuanya jenis tak reti dok diam, bila buat pelamin camneh senang sikit semua tertumpu kat satu tempat. so dari awal lagi aku dah survey survey dan buat bajet siap2 utk mini pelamin. mesti kurang daripada RM500. kalau lebih aku taknak. dan aku sangat berpuas hati dengan hasil kerja dorang walaupun dorang masih baru dalam bisnes neh. aku jumpa pon kat IG, so sesiapa rasa nak contact boleh tengok IG aku ada mention dorang. 




 


TADAaaaa cantekkk kan....

macam biasa bila kakak tu tanya nak pelamin tema warna apa? aku takde idea dan selalu terbayangkan purple. fav kaler kan. so aku pakai sebut je purple padahal masa tu nak pakai baju apa pon aku taktaw.  dah aku pepandai sebut purple so kena la cari baju yg sesuai kan.. 


baju pon aku beli baju kurung biasa je. selalu beli baju kurung kat situ (online) tapi ntah apesal kali neh baju tu terlajak besar. terpaksa la pegi alter. last minit jugak. semuanya last minit. itu pon rasa tak selesa sebab bahu baju tu jatuh, maksudnya tak terletak betul2 kat bahu aku. padahal dah pegi alter. makcik tu pon buat keje last minit sama macam aku so takleh nak salahkan dia. aihh biarlah dah lepas pon. kesimpulannya kat sini jangan buat keje last minit, atau jangan beli baju last minit atau jangan beli baju online -_______- 




________________________________________________________________  



15 MAC 2015 






 


rombongan pihak lelaki dari Jengka, Pahang sampai rumah aku dalam pukul 12 ek??  lupa pulakkk. janji nak sampai pukul 11 camtu tapi biasalaaa dah expect memang akan jadi macam neh sebab jauh kan. yg duduk gombak nak datang selayang tu pon lambat 2jam. hahaha lagi kelakar je aku dengar. ehh terbahan kakak (sepupu) pulak. 












 

gigih guna sireh ori tu. hahaha sebab tu nampak layu. 









 


antara hantaran dari pihak lelaki. hantaran dari pihak perempuan brader tu tak sempat nak amek gambar :( 




 






 



 

ohh yaaa cupcakes super comels neh aku order. nanti aku buat entry lain pasal cupcakes neh sebab ada gambar yg aku lupa aku save kat mana. nanti okayyyy. 





 


ini je lah gambar barang hantaran yg aku buat. hahaha. kesian. cemana brader boleh tak sempat amek gambar nehhh biasa nehhh.. 


ohh brader photog neh ofismate Gebu. dia la rekemen kat aku. asalnya aku takde plan pon nak guna photog bagai. nak suruh adik2 or sedara mara aku je yg amekkan gambar. baru tunang je pon kann. tapi bila pikir balik dorang mesti busy dan mmg dorang tersangat la busy sepanjang majlis tu sebab semuanya dorang yg uruskan. bab mengemas, bab masak. masak gotong royong family aku je. sebab taknak susahkan orang, aku guna je la khidmat photog.cukup utk snap gambar itu je. kiranya aku bayar upah dia snap gambar je. takde la ribu riban haaaaa. murah je dan hasilnya pon lawa. muka aku nampak lain. ntah magik apa dia buat neh. 




 


paling kelakar masa nak sarung cincin boleh pulak Makcik Salmah neves lebih dari aku sampai takleh nak bukak bekas cincin hahahaha. Makcik Salmah kata dia neves sampai menggigil tangan. aku neh dah menggigil sampai ke kaki tapi buat cool. 

dengan punya ramai orang kat depan tu. yg tukang sakat pon ramai. tensen je aku. takpeeee aku ingat muka muka yg sakat aku tu. kemain syok engko tengok aku neves. aku tunggu turn korang, aku nak dok depan2 tu jugak sambil gelak gelakkan engko. rasakannnn. 



 




  

yeayyy dah hilang neves. 
rupanya neves masa nak sarung cincin je. kamon laaa aku pon taktaw benda2 camneh boleh buat aku cuak. nasib la bertunang tu sekali je. kalau setahun sekali mati laaa nakkk. tak kose dah. 





 

Emak Zaharah dan Emak Salmah





 

family belah aku. ini yg engkorang nampak. yg menyorok kat dapur pon ada lagi. 





 

buah hati dunia akhirat 









kesian mak nampak penat.  





 


dua ketul adik perempuan aku. 
















__________________________________


family pihak lelaki 











 


bro tu neves sampai semua gambar dia takde yg senyum. ini je yg ntah apehal dia boleh senyum. heh. 











__________________________________


kawan-kawan rapat 





 


Geng Gedikss dari Selayang 




 


sepatutnya aku nak amek gambar dengan semuanya sorang satu tapi tak sempat. bayangkan laa Rozila (baju merah) tu teman aku cari barang last minit, tolong aku gubah hantaran last minit, teman aku membebel sepanjang malam sebab aku neves, tido dgn aku last day before majlis, tapi aku tak sempat pon nak amek gambar dgn dia. nasib ada gambar neh. maaf kalau ada terkurang kat mana2, thanks sebab datang. 

Shahrul memula kata tak dapat datang sebab kena kerja tapi still datang jugak. mesti kau masuk kerja lambat sebab aku kan. thanks korang semua. nanti majlis korang aku teman korang neves neves pulak hokayhhh 




 


dengan FN je sempat amek gambar berdua. hahahadoi laaaa. 









 


roommate masa kat IKIP 




 



 


dulu masa dalam bilik kita selalu cakap sesape yg tunang or kawen, kita mesti datang. thank you korang tunaikan janji. Aleya is happy :* 




 


Gebu yg annoying. time camneh ajak mengumpat. 





 

my best friend, my Umi, tukang penasihat, dan sebagainya lebiu Umi 




 

thanks Syida datang dari jauh (Pahang) 





  


mak orang neh pon datang. antara ktorang berenam, dia la kawen dulu. thanks Ain :D 






 


ini Yuyu. dia susah nak duduk diam. sama macam aku. tapi aku nampak baik sikit waktu neh pasal aku terpaksa pura-pura sopan. 








 


aku tak ramai kawan dekat Rawang neh, tapi aku selalu ada dorang. thanks korang sebab datang :* 





 


eh caner gambar kazen aku terlepas kat sini? ahhh biarlahhh. 







 


this is Geng Dobok! my travel partner.. 

siapa punya kerja bagi nama Dobok?? Dobok tu apa? dubuk aku taw la. tak kesah la dobok ke momok ke yg penting korang datang dan korang ada.  




 


Mimi, Amal and Mira. 

Mimi dan Mira kawan masa aku sekolah rendah dan Amal adalah kawan zaman kolej. aku penah cite kan yg aku kenalkan dorang. nasib semuanya satu kepala. 







aihh banyak pulak gambar dgn dorang and I just cant choose one so aku letak semua. hahaha. 




 


ehh lupa adik Mimi pon ada :D 



 



 


dah setel amek gambar semua cecepat cari tisu nak lap muka. hahaha. honestly ini adalah festime aku make up. I mean make up yg macam neh laaa. tempek itu tempek ini. selama neh kalau aku keluar macam koboi je. pakai bedak and eyeliner dah siap. 

tukang make up adalah classmate aku masa kat Selayang dulu. kalau ingat balik aku rasa nak gelak je. hahaha. aku kan spesis takleh dok diam. mesti Wada tensen mekapkan aku. baru sapu ntah apebenda tu, muka gatal laa nak garu pipi la. yg Mimi dengan Mira tukang tepis tangan aku. bila dah siap mekap aku punya terkejut tengok muka sendiri gelabah cari tisu nak lap. hahahahaha. mesti Wada tak penah mekapkan orang yg menjerit tengok muka sendiri. sorry Wada, bukan salah mekap kau, its me. semua orang puji make up kau. thanks Wadaaaaa. aku yg tak penah so aku cam jakun. gila kau tak jakun, Aish ulang masuk bilik dua kali sebab dia tak kenal aku. hahaha. 
Aish tu adik aku yg bongsu dan dia paling tak suka perempuan pakai mekap. hahahahaha.






_________________________________________ 



Alhamdulillah selesai semuanyaaaa. 
rombongan pihak lelaki dah nak balik. 





 


jumpa lagi insyaAllah... 






 



 



ohh thanks to Saza sebab teman aku cari cincin neh. heheheh :D 




 





lega rasanya bila semua dah selesai. semoga dipermudahkan segala urusan kami utk yg akan datang. aku kira tahun neh adalah tahun busy utk aku dan family. bulan 5 abang aku pulak bakal nikah. dan mungkin 4 bulan selepas tu aku pulak insyaAllah. harap-harap mak aku diberikan kesihatan yg baik sebab dia la tulang belakang kami selama neh dan dia jugak la yg paling busy, yg paling risau, yg paling banyak membantu dalam hal2 macam neh. mudah-mudahan semuanya berjalan dengan lancar. aminnnn.. 





p/s : jumpa lagi utk entry yg akan datang. bye ~ 







No comments: